Нацрада анулювала ліцензії "Медіа Групи Україна": що про це кажуть співробітники

Нацрада анулювала ліцензії "Медіа Групи Україна": що про це кажуть співробітники

Нацрада анулювала ліцензії "Медіа Групи Україна": що про це кажуть співробітники
Фото: Michael Gottschalk / Contributor / Getty

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення анулювала ліцензії 14 компаній, які належать бізнесмену Рінату Ахметову.

Рішення регулятор ухвалив на засіданні ради.

Йдеться про телеканали: Україна, НЛО.TV, Донбас, Індиго tv, Україна 24  (ефірна та супутникова ліцензія), Футбол 1, Футбол 2, Футбол 3 (супутникові ліцензії).

Також регулятор анулював ліцензії двох провайдерів Медіа Групи Україна: супутникової платформи Xtra.tv (ТОВ "Екстра-ТВ") та ОТТ-платформи Oll.tv (юридична особа ТОВ "Діджітал скрінз"). Представників медіагрупи на засіданні не було. Заступник голови Нацради Олег Черниш зазначив, що доля абонентів DTH-платформи Xtra.tv не відома і шкодував через відсутність представників. Окрім цього анульовані ліцензії футбольного клубу "Шахтар" — Shakhtar∙TV та регіонального каналу ТВ-5, власником якого була ПАТ "Запоріжсталь".

Що кажуть в Нацраді

У коментарі Суспільному голова Нацради Ольга Герасим’юк розповіла, що рішення Нацради буде оприлюднене на сайті державного органу 22 липня. Та частина Медіагрупи, яке досі працює і забезпечу мовлення на марафоні "Єдині новини", говорить голова Нацради, будуть працювати до завтра. Далі — припиняють роботу.

"Це вперше взагалі у нашому українському мовленні відбувається, коли така величезна група, величезний бізнес припиняє свою діяльність. Нацрада хотіла би висловити величезну подяку редакторам, журналістам, дизайнерам - усім, хто працював у цій медіа-групі за багатолітню роботу, досвід, який мали і передавали, за роботу під час війни", — каже Герасим‘юк.

За правилами, ліцензії мають виставитися на конкурс, але під час воєнного стану, пояснює Герасим‘юк, його не проводять. Ці частоти будуть в резерві.

Що кажуть співробітники

Медіа-холдинг складається з 10 ефірних і супутникових телевізійних каналів, інтернет-ресурсів та друкованих ЗМІ. Загалом — 4 тисячі співробітників. Один з них, працівник "34 телеканалу", анонімно Суспільному розповів, що для колег ця новина стала несподіванкою. Хтось розуміє рішення акціонера, а для когось це втрата.

"Те, що мені сумно та шкода — звісно. Я 12,5 років на цьому каналі, ми робити багато проєктів, багато чого будо ініційовано, також мною було зібрано гарну команду. Особисто мені шкода, що така велика праця усієї команди зведена нанівець. Винних у цьому я не бачу нікого - винна війна. Можливо, тому що я людина позитив, я бачу у всьому виклики. Якщо одні двері зачиняються, відчиняються інші", — каже співробітник "34 телеканалу".

Керівництво телеканалу обіцяє виплатити від 3 до 12 довоєнних окладів. Скільки отримає кожний, каже працівник, невідомо. Наразі опрацьовується процес звільнення співробітників, зокрема, якими етапами звільнятимуть, скільки окладів отримають люди, який буде механізм виплат.

"Настрій емоційно, по-людські… мені дуже прикро, бо ця робота, я навіть не перебільшую, для кожного з нас стала частиною життя", — додає співробітник.

З інших телеканалів Суспільному анонімно повідомляють: "Усі трохи в ступорі. Питання відкрите. Чекаємо".

Що відомо

  • 11 липня 2022 року Рінат Ахметов заявив, що Медіа Група Україна відмовляється на користь держави від усіх ефірних і супутникових телевізійних ліцензій своїх каналів і від ліцензій своїх друкованих медіа в Україні. За його словами, рішення продиктовано законом про олігархів.
  • В Офісі президента заяву Ахметова назвали "гідним прикладом того, що закон один для всіх". Водночас міністр культури Олександр Ткаченко визнав, що це рішення було неочікуваним.
  • 12 липня інвестиційна SCM повідомила, що розпочала процес анулювання ліцензії МГУ, до якої, зокрема, входить телеканал "Україна 24", тематичні канали "Футбол 1/2/3" та мультимедійна платформа "Сьогодні". Також припиняється випуск друкованих ЗМІ медіахолдингу, втім механізм співпраці з Vogue.UA визначатиметься окремо.
  • 14 липня Медіа група Україна Ріната Ахметова подала до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення заяву щодо анулювання ліцензії телеканалів. Нацрада розгляне заяву впродовж 15 днів.

Підписуйтесь на розсилку Суспільного — головні новини та тексти тижня в одному листі.

Читайте нас у Telegram: головні новини України та світу

Головні історії тижня в одному листі

Підписатися на розсилку Суспільного
Категорії
РозслідуванняПолітикаЕкономікаКультураСвітСпортВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди