День перевірок: Нацрада має претензії до трьох телеканалів

День перевірок: Нацрада має претензії до трьох телеканалів

Оновлено
День перевірок: Нацрада має претензії до трьох телеканалів

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланові перевірки трьом каналам: Еспресо, Newsone та 1+1. На кожному з них були зафіксовані порушення.

Newsone

"Поширені в ефірі ТОВ "Новини 24 години" (офіційний власник телеканалу Newsone — ред.) твердження щодо служби значної кількості євреїв у військах нацистського Третього Рейху та існування єврейських дивізій СС мають ознаки заперечення і спотворення Голокосту, який підірвав підґрунтя європейської цивілізації, розпалення ворожнечі щодо єврейського народу, який зазнав мільйонних жертв як від дій формувань СС, так і від інших військових формувань нацистського Третього Рейху", — йдеться у заяві регулятора.

Подібні твердження належать гостям передачі "Протистояння" Андрію Пальчевському та Вадиму Касьянову. Зокрема, Пальчевський заявив, що "в німецькій армії було 180 тисяч євреїв". Натомість Касьянов стверджував, що у фашистських підрозділах СС були "єврейські дивізіони".

Як повідомили у Нацраді, регулятор перевірить дотримання телеканалом норм закону, якими не допускається використання телерадіоорганізацій для закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі й ненависті.

Перевірку планують провести після закінчення карантину.

Еспресо

Згідно з повідомленням відомства, 11 травня в ефірі ТОВ "ГОЛДБЕРРІ" (логотип "Еспресо") було зафіксувано трансляцію програм іноземного виробництва — "Радіо Свободи" та "BBC News Україна", обʼєм яких порушував закон про телебачення і радіомовлення.

"Ліцензіатом зменшено мінімальну частку національного аудіовізуального продукту, якого за ліцензією має бути не менше 24 год./добу (100%)", — повідомили у Нацраді.

За результатами перевірки регулятор ухвалить відповідне рішення щодо телеканалу. У відомстві додали, що у разі визнання факту порушення до ліцензіата може бути застосовано санкцію "оголошення попередження".

1+1

21 травня Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову перевірку телеканалу "1+1" через те, що у новинах "ТСН" була показана карта України без окупованого Криму.

"Моніторингом Національної ради 13 квітня зафіксовано розміщення у випуску новин "ТСН", у сюжеті "Обвал цін" (о 20:25), мапи України без окупованої Автономної Республіки Крим із посиланням на карту нашої країни, оприлюднену на інтернет-сторінці міжнародної організації "Nord Pool Spot", — йдеться у повідомленні Нацради.

Про карту України без Криму відомство повідомило СБУ і планує провести перевірку після карантину.

Що відомо

  • За даними держреєстру фізичних і юридичних осіб-підприємців, у грудні 2018 кінцевим бенефіціаром усіх шести телеканалів, що входять до групи "112 Україна", до якого належить Newsone, став нардеп від "Опозиційного блоку" Тарас Козак.
  • За інформацією ЗМІ, Тарас Козак — давній соратник Віктора Медведчука.
  • У 2017 році Козак та Медведчук фігурували у розслідуванні про виведення з-під оподаткування 2,5 мільярдів компанією-дистриб'ютором цигарок "Тедіс Україна".
Категорії
ПолітикаЕкономікаКультураСвітСпортВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди