"Широка підтримка" РФ і Путіна. Прокремлівські тролі атакували низку західних ЗМІ

"Широка підтримка" РФ і Путіна. Прокремлівські тролі атакували низку західних ЗМІ

ЗМІ
"Широка підтримка" РФ і Путіна. Прокремлівські тролі атакували низку західних ЗМІ Unsplash

Прокремлівські "фабрики тролів" розміщують коментарі до статей на сайтах західних видань, намагаючись змінити громадську думку щодо Росії та Володимира Путіна.

Про це повідомляє BBC із посиланням на дослідження Центру вивчення злочинності та безпеки Кардіффського університету.

У матеріалі вказується, що вебсайти 32 відомих видань в 16 країнах світу стали цілями атак тролів, в тому числі сайти британських Mail Online, Express і Times. Фейкові акаунти розміщували пропагандистські коментарі під матеріалами видань, а згодом коментарі тролів слугували інфоприводами для статей у російських ЗМІ.

"Ця тактика набирала обертів з 2018 року і останнім часом фокусувалася на виведення західних військ з Афганістану. Автори дослідження наводять як приклад публікацію в минулому місяці статті на сайті Mail Online про перемогу талібів, під якою з'явилося 2,5 тис. коментарів", — йдеться у повідомленні.

Але частина з них, як йдеться у дослідженні, були частиною організованої російської інформаційної кампанії. Зокрема, дослідники виявили, що один обліковий запис змінював дані про своє місцеперебування 69 разів і 549 разів змінював ім'я з моменту створення акаунту в червні минулого року.

Як приклад таких маніпуляцій наводиться російська новинна стаття, написана на основі коментарів ботів на сайті Mail Online. Її заголовок звучав як: "Британці порівняли прихід талібів до влади з кінцем західної цивілізації".

Читайте також: Як розпізнати та боротися з ботами в соцмережах. Інструкція

Дослідники вважають, що це був лише один з 18 недавніх матеріалів про взяття екстремістами Кабула, які підготували з використанням коментарів "читачів" у Великій Британії і США, що підтримують твердження РФ про "крах ліберальної демократії" і провал НАТО.

Вчені зазначають, що це може бути кінцевим етапом тривалої інформаційної кампанії. Вони виявили 242 матеріалів, що мають відношення до Росії, до яких були опубліковані провокаційні проросійські або антизахідні коментарі.

"Вчені використовували метод розпізнавання патернів для аналізу коментарів читачів, що змусив їх припустити, що деякі акаунти організованим чином розміщували прокремлівський контент. Ці коментарі потім підхоплювалися російськими ЗМІ, які на їх основі створювали з вихідної новини російськомовний матеріал під певним кутом, який вказує, якої думки нібито дотримуються британці", — повідомляє BBC.

Зокрема цілями публікацій було просування думок про нібито "широку підтримку" громадянами країн Заходу Росії або президента Володимира Путіна. Подібні публікації виявили у багатьох європейських країнах, чи не найбільше — в Болгарії. Потім їх просували в соцмережах, включаючи Telegram, що збільшувало охоплення аудиторії.

Однак Росія послідовно заперечує свою причетність до операцій з пропаганди та дезінформації. Серед інших вебсайтів, які ймовірно могли стати мішенню російських тролів, дослідники назвали американський канал Fox News, видання Le Figaro у Франції, Der Spiegel і Die Welt в Німеччині і італійську La Stampa.

Читайте також

Читайте нас у Telegram: головні новини України та світу

Станьте частиною Суспільного: повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи селища. Надсилайте свої фото, відео та новини і ми опублікуємо їх на діджитал-платформах Суспільного. Пишіть нам на пошту: [email protected]. Користувачі акаунтів Google можуть заповнити форму тут. Ваші історії важливі для нас!

Категорії
ПолітикаЕкономікаКультураСвітСпортВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди