Росія визнала "іноагентом" телеканал "Дождь". У чому справа

Росія визнала "іноагентом" телеканал "Дождь". У чому справа

Росія визнала "іноагентом" телеканал "Дождь". У чому справа Дождь

Міністерство юстиції Росії включило телеканал "Дождь" і видання "Важные истории", зареєстроване в Латвії, до реєстру "ЗМІіноземних агентів".

Відповідний перелік опублікований на сайті російського Мінюсту.

Окрім видань, "іноагентами" визнали також сімох журналістів, зокрема головного редактора "Важных историй" Романа Аніна, а також редакторів цього видання Романа Шлейнова та Олесю Шмагун, журналістів Дмитра Великовського, Ірину Долініну та Олесю Мароховську.

Станом на 20 серпня у російському реєстрі "ЗМІ-іноагентів" значиться 43 видання і фізичні особи, серед яких "Голос Америки", "Радіо Свобода", телеканал "Настоящее время", "Медуза", The Insider.

Крім того, як повідомляє "Дождь", акаунт Аніна у Телеграм-каналі заблокували за день до визнання видання і самого журналіста "іноагентами".

"Я вчора (19 серпня – ред.) не зміг зайти в Телеграм, тому що він у мене видалений, і написано, що мій акаунт заборонений, banned по-англійськи. Я його відновити поки не можу", – сказав Анін.

Він додав, що звернувся в службу підтримки месенджера, але відповіді поки не отримав.

Головний редактор "Дождя" Тихон Дзядко заявив про намір оскаржувати рішення про визнання телеканалу "іноагентом".

"Телеканал "Дождь" не є іноземним агентом. Більш того, телеканал "Дождь" не є якимось ще агентом, це російське ЗМІ. Всі 11 років свого існування "Дождь" працює у повній відповідності до російського законодавства, всі наші джерела фінансування відомі, тому що ми публікуємо свою фінансову звітність на нашому сайті", – йдеться у заяві головреда.

Що відомо про "Дождь" та "Важные истории"

"Дождь" – російський цілодобовий інформаційний телеканал і однойменний медіахолдинг. Віщає в Росії з 2010 року, але зареєстроване за кордоном.

"З моменту свого заснування ми не приховували від читачів, що зареєстровані за кордоном. Зробили ми це для того, щоб бути вільними. І щоб не перетворитися, подібно російським державним ЗМІ, в інформаційну обслугу влади", – пояснив головред "Дождя".

Телеканал висвітлює новини Росії та резонансні теми, зокрема щодо отруєння опозиціонера Олексія Навального, протестні акції в країні тощо. У червні 2021 року "Дождь" виключили з офіційного журналістського пулу президента країни Володимира Путіна. Причиною виключення стало те, що телеканал детально висвітлював повернення Навального з Німеччини до Росії та мітинги на його підтримку.

Визнати телеканал "шноагентом" вимагали прихильники руху "Мужское государство", оскільки він нібито займається "пропагандою ЛГБТ і фемінізму".

Видання "Важные истории" (юридична особа Istories fonds, зареєстрована у Латвії у лютому 2020 року, – ред.) спеціалізується на розслідуваннях. Зокрема, воно писало про дочку російського президента Володимира Путіна Катерину Тихонову та колишнього зятя президента Кирила Шамалова, а також про нерухомість сім'ї Рамзана Кадирова.

Що відомо

  • У липні 2021 року Мін'юст Росії включив до переліку "ЗМІ – іноземних агентів" російськомовне інтернет-видання The Insider, журналістів видання "Проєкт" Михайла Рубіна і Софію Гройсман, головного редактора інтернет-журналу "Інше місто" Юлію Апухтіну і журналістів видання "Відкриті медіа" Іллю Рождественського і Олексія Постернака.
  • 23 квітня до реєстру "ЗМІ – іноземних агентів" в Росії потрапило видання "Медуза".

Читайте нас у Telegram: головні новини України та світу

Станьте частиною Суспільного: повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи селища. Надсилайте свої фото, відео та новини і ми опублікуємо їх на діджитал-платформах Суспільного. Пишіть нам на пошту: [email protected]. Користувачі аккаунтів Google можуть заповнити форму тут. Ваші історії важливі для нас!

Категорії
ПолітикаЕкономікаКультураСвітСпортВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди