Чекаємо на позов. Заяви Суспільного та Схем щодо розслідування про Зеленського в Омані

Чекаємо на позов. Заяви Суспільного та Схем щодо розслідування про Зеленського в Омані

Чекаємо на позов. Заяви Суспільного та Схем щодо розслідування про Зеленського в Омані Суспільне

Суспільний мовник та Радіо Свобода опублікували заяви щодо намірів Офісу президента позиватися до програми "Схеми" стосовно розслідування про відпустку Зеленського в Омані та рекомендації ОПУ до Суспільного мовника щодо ретрансляції цієї програми в ефірі.

"Суспільне вдячне ОПУ за рекомендацію "звернути увагу на розповсюдження в його ефірі інформації, що не відповідає дійсності та є відвертою маніпуляцією громадською свідомістю" і нагадує президенту: згідно зі статтею 3 Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України" забороняється втручання державних органів та органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, а також недержавних організацій у діяльність НСТУ з метою встановлення цензури, попереднього контролю та незаконного впливу на зміст інформації, що поширюється Суспільним телебаченням і радіомовленням України", — йдеться в заяві Суспільного.

Суспільний мовник наголошує, що ретранслює контент Радіо Свобода вподовж тривалого часу та жодного разу не мав причин сумніватися у професійності колег. Суспільне готове бути майданчиком для дискусій і діалогу як із журналістами, так і з представниками влади.

У свою чергу редакція програми "Схеми" у своїй заяві наголосила, що чекає на позовну заяву від Офісу президента з вимогою спростувати "недостовірну інформацію"

"Ми чекаємо на цей документ. Можливо, з позову ми зрозуміємо, що конкретно з озвученого в сюжеті, на думку ОП, є неправдою? Що Зеленський був в Омані? Що він повертався чартерним бортом 9H-VJN? Що саме цим бортом туди напередодні прилетів Патрушев із Москви? Що в Омані із Зеленським був Андрій Єрмак?", — ставить запитання Радіо Свобода.

Редакція наголошує, що замість відповідей на низку незрозумілих для громадськості питань, в Офісі президента погрожують журналістам судом.

"Також через вихід нашого матеріалу Офіс президента дозволив собі зробити публічний сигнал-застереження Суспільному мовнику, що важко тлумачити інакше, аніж тиск та втручання в редакційні справи. Держава справді фінансує Суспільного мовника. Держава – тобто громадяни України, а не конкретний президент, Кабмін чи Верховна Рада. І тому, коли конкретному президенту, міністру чи депутату не подобається, що транслює Суспільний мовник, це не означає, що він має право на нього публічно тиснути", - наголошується в заяві.

Що відомо:

  • Зеленський разом з родиною полетів до Оману 5 січня. У пресслужбі назвали візит офіційним, проте президент скористався послугами рейсового літака, витративши власні кошти. 
  • Після хвилі критики, що здійнялася у соцмережах, речниця Зеленського Юлія Мендель у Facebook повідомила, що президент зустрівся з міністром закордонних справ Оману Юсуфом бін Аляві бін Абдаллою та обговорив зміцнення відносин між країнами, зокрема у сфері торговельно-економічної співпраці.
  • Пізніше журналісти "Схем" з'ясували, що під час січневого перебування Зеленського в Омані в цій же країні був секретар Ради безпеки Російської Федерації Микола Патрушев.
  • Голова ОПУ Андрій Єрмак заявив, що розслідування щодо можливої зустрічі Зеленського з секретарем Ради безпеки РФ під час поїздки в Оман "неправдиве від початку до кінця". За його словами, у розслідуванні немає об’єктивних даних і свідчень конкретних людей — тільки невідомих джерел.
  • Пресскретар Зеленського Юлія Мендель також запевнила, що Зеленський не зустрічався з Патрушевим.
  • Прессекретар президента РФ Дмитро Пєсков назвав дані розслідування брехнею.

Категорії
ПолітикаЕкономікаКультураСвітВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСпортСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди