ZIK, "112 Україна" і NewsOne заявили про блокування їхніх сайтів, вони перейшли на резервні адреси

ZIK, "112 Україна" і NewsOne заявили про блокування їхніх сайтів, вони перейшли на резервні адреси

Оновлено
ZIK, "112 Україна" і NewsOne заявили про блокування їхніх сайтів, вони перейшли на резервні адреси Колаж Суспільне

Телеканали нардепа від фракції ОПЗЖ Тараса Козака розмістили заяви про те, що їхні сайти змушені працювати за резервними адресами через втручання державних органів у роботу основного інтернет-домену. Відтак вони перейшли до роботи за резервними вебадресами.

Про це йдеться у повідомленнях, оприлюднених сайтами каналів ZIK та NewsOne.

При цьому при спробі зайти на старі інтернет-адреси каналів ZIK і NewsOne відбувається перенаправлення на їхні резервні адреси, а сайт телеканалу "112 Україна" недоступний.

"Старий домен у сайту забрали, він був "розделегований". По суті власник домену, сайт телеканалу, втратив можливість його адмініструвати", – повідомляється на сайті телеканалу NewsOne.

Як зазначається у заяві, оприлюдненій телеканалом ZIK, нині усі три сайти працюють за резервними адресами.

"Сайти телеканалів ZIK, "112 Україна" та NewsOne переїхали на резервні адреси через втручання держорганів у роботу основних доменів", – зазначається у повідомленні.

Експерт пояснив можливий механізм блокування

Виконавчий директор Інтернет-асоціації України Володимир Куковський у коментарі Суспільному припустив, що доступ до сайтів обмежили інтернет-провайдери після розміщення відповідного повідомлення на сайті Національної комісії що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ).

"Щодо сайтів, наскільки я знаю, НКРЗІ розмістила інформацію для провайдерів щодо того, щоб вони припинили надання телекомунікаційних послуг усіх ресурсів, які наявні у санкційному списку", – розповів він.

За словами Володимира Куковського, саме за таким принципом діяли українські провайдери у 2017 році, коли був обмежений доступ до низки російських інтернет-ресурсів.

"НКРЗІ повідомило із посиланням на указ президента, так само як у 2017 році, дало перелік сайтів, і провайдери, виконуючи наказ президента, обмежили доступ до цих ресурсів", – припустив фахівець.

При цьому Куковський також додав, що повністю коректно обмежити доступ до інтернет-ресурсів у такий спосіб неможливо.

Що відомо

  • 2 лютого президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони про застосування санкцій проти нардепа від "Опозиційної платформи – За життя" Тараса Козака. Також під санкції потрапили канали "112-Україна", "ZIK" та "NewsOne". Їхню трансляцію було припинено за пів години після публікації указу президента.
  • Співробітники Офісу президента назвали законними санкції Ради національної безпеки та оборони проти нардепа від ОПЗЖ Тараса Козака. Натомість Козак назвав блокування каналів "політичною розправою".
  • У Нацраді повідомили, що ліцензії заблокованих телеканалів Козака все ще діють, анулювати їх можливо лише в судовому порядку.
  • Спікер парламенту Дмитро Разумков утримався під час голосування РНБО щодо санкцій проти нардепа від ОПЗЖ Тараса Козака. Своє рішення він пояснив тим, що не почув додаткових аргументів від СБУ, на підставі обґрунтування якої ухвалювалося це рішення, а саме голосування було письмовим.

Категорії
ПолітикаЕкономікаКультураСвітСпортВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди