Музей Голодомору закликає позбавити Пулітцерівської премії Волтера Дюранті, який заперечував факт геноциду в Україні

Волтер Дюранті. Getty Images/Photo by James Abbe

Національний музей Голодомору-геноциду закликає підписати петицію про позбавлення Пулітцерівської премії Волтера Дюранті — американського журналіста, який заперечував факт штучного голоду в Україні.

Про це стало відомо з Facebook-сторінки музею.

Музей Голодомору спонукає підписати петицію, яку зініціював у 2021 році Комітет США з вшанування Голодомору-геноциду (U.S. Committee for Ukrainian Holodomor Genocide Awareness). Наразі вона назбирала понад 11 тисяч підписів ізпотрібних 15 тисяч.

Хто такий Волтер Дюранті

Волтер Дюранті – американський журналіст, спеціальний кореспондент The New York Times у Москві, який доклався до приховування та заперечення Голодомору. Здобув чималу популярність після публікації ексклюзивного інтерв'ю з Йосипом Сталіним у 1929 році.

Як зазначають у Національному музеї Голодомору-геноциду, його матеріали початку 1930-х років — це "яскравий приклад дезінформації", яка допомагала комуністичному режиму приховувати від світу факти масової смертності від голоду.

У дописі команда музею наводить цитату історика Андрія Козицького з його книжки "Велика брехня":

"Журналіст спробував висунути зручне для більшовиків пояснення: порівняно незначну смертність, за його словами, викликав не голод, а хвороби; а оповіді про голодування були сильно перебільшеними. Таким чином, В. Дюранті вдався до заперечення у формі тривілізації проблеми, свідомо її применшуючи та баналізуючи".

У 1932 році за серію репортажів про життя в СРСР Дюранті вручили найпрестижнішу журналістську нагороду — Пулітцерівську премію.

Дюранті продовжував працювати спеціальним кореспондентом The New York Times до 1940 року. А пізніше видав декілька книжок про Радянський Союз. Петиція від Комітету США з вшанування Голодомору-геноциду — не перша спроба позбавити Дюранті цієї нагороди.

Комітет Пулітцерівської премії двічі відмовлявся позбавити Дюранті нагороди, востаннє — у листопаді 2003 року. Тоді незалежні експерти дослідили діяльність журналіста та встановили маніпуляції з його боку. Але комітет відмовився, не знайшовши "жодних чітких і переконливих доказів навмисного обману" в репортажах, що отримали премію.

Читайте нас у Facebook, Instagram і Telegram, дивіться наш YouTube і TikTok

Поділіться своєю історією з Суспільне Культура. З нами можна зв'язатися у соціальних мережах та через пошту: culture@suspilne.media