ІМІ проаналізував херсонські ЗМІ: виявили маніпуляції та "джинсу"

ІМІ проаналізував херсонські ЗМІ: виявили маніпуляції та "джинсу"

ІМІ проаналізував херсонські ЗМІ: виявили маніпуляції та "джинсу" Фото з відкритих джерел

Інститут масової інформації спільно з британським фондом Thompson Reuters провели моніторинг 10 херсонських онлайн-медіа та 6 телеканалів. Згідно зі звітом Інституту, основними темами для маніпуляцій у місцевих ЗМІ стали проблеми охорони здоров'я, фальшива соціологія та політичний піар на будівництві мостопереходу.

Як зазначили в ІМІ, таке дослідження провели у Херсонській області вперше. Сам же моніторинг відбувався протягом тижня у період з 31 серпня по 6 вересня. За цей час дослідники перевірили 938 медіаповідомлень, з яких 85 матеріалів мали ознаки маніпуляцій (це 9 відсотків від загальної кількості).

Головні теми, щодо яких маніпулювали херсонські ЗМІ:

  • відновлення водопостачання через Північно-Кримський канал до тимчасово окупованого Росією Криму;
  • ситуація щодо захворюваності на COVID-19 та туберкульоз;
  • старт виборчої кампанії й активність потенційних кандидатів у місцеві ради;
  • чергове відновлення довготривалого будівництва шляхопроводу між херсонськими мікрорайонами Таврійський і ХБК;
  • початок навчального року.

ІМІ проаналізував херсонські ЗМІ: виявили маніпуляції та "джинсу"Інститут масової інформації

Інформацію про напад на депутатів групи "За майбутнє" в ІМІ назвали маніпулятивним - не надано відеодоказів

Більшість маніпуляцій та фейків монітори виявили саме у темі старту передвиборчої кампанії - 72 відсотки від виявлених публікацій з порушенням етичних норм журналістики. В цьому аспекті головним порушенням була прихована політична агітація за одного з потенційних кандидатів або партію, зокрема "благодійна діяльність" таких осіб або організацій.

"Такі матеріали є елементам маніпуляції свідомістю виборців через створення позитивного образу політиків, представлення їх у ролі експертів з тем, які вони раніше ніколи не коментували, через безпідставні твердження, привітання, популізм", - йдеться у звіті.

За інформацією ІМІ, найчастіше "джинса" (замовні матеріали) в онлайн виданнях та на місцевих телеканалах з'являлися від імені чинного нардепа Ігоря Колихаєва, колишнього міського голови Херсона Володимира Сальдо, колишнього нардепа Михайла Опанащенка, а також партій "Слуга Народу", "УДАР", "Нам тут жити" та "За майбутнє".

ІМІ проаналізував херсонські ЗМІ: виявили маніпуляції та "джинсу"Інститут масової інформації

В ІМІ наголошують, що про жоден "план Сальдо" щодо мостопереходу у тексті насправді не йдеться, що є маніпуляцією

На другому місці щодо фейків та маніпуляцій у херсонських ЗМІ - відновлення будівництва мостопереходу. На цій темі спекулювали у 14 відсотках публікацій, визначених моніторами з ІМІ як порушення.

Сама по собі тема відновлення будівництва стала резонансною в місті, тому потенційні кандидати одразу ж взяли її "на озброєння", а в місцевих ЗМІ почали з'являтися відповідні публікації. Зокрема, монітори наводять прізвища тих політиків, яких вони помітили на маніпуляціях з цієї теми:

  • нардеп від "Слуги Народу" Павло Павліш;
  • кандидат на посаду міського голови Херсона від "Слуги Народу" Юрій Кирилов;
  • екснардеп та колишній міський голова Херсона, кандидат на цю посаду на цьогорічних виборах Володимир Сальдо;
  • нардеп та потенційний кандидат на посаду міського голови, лідер партії "Нам тут жити" Ігор Колихаєв.

Окремо фахівці Інституту масової інформації винесли публікацію з ознаками "чорного піару" проти депутатки Херсонської міської ради, заступниці міського голови Олени Мазур, яку звинуватили у розкраданні коштів, виділених на будівництво мостопереходу.

ІМІ проаналізував херсонські ЗМІ: виявили маніпуляції та "джинсу"Інститут масової інформації

Заголовок цієї статті в ІМІ також називають маніпулятивним, а в тексті матеріалу вбачають однобоку подачу інформації

Тема відновлення подачі до тимчасово окупованого Криму води перебрала на себе 4 відсотків маніпулятивних матеріалів. Головним посилом маніпуляції була "гуманітарна катастрофа" на півострові, однобічна подача інформації, яка викривлювала дійсну ситуацію щодо наявності води у Криму.

8 відсотків перевірених матеріалів присвячені темі пандемії коронавірусної інфекції COVID-19 та щодо ситуації з туберкульозом в області. Про маніпуляції на цю тему в ІМІ особливо не повідомляють, лише звертають увагу на одну з публікацій щодо значної кількості хворих на туберкульоз українців. При чому, журналісти в цьому випадку цитують слова депутата міськради Єгора Устинова, які організатори моніторингу називають неправдивими.

Загалом протягом тижня аналізувалися публікації десяти інтернет-видань:

  • Херсон онлайн;
  • Любимый Херсон;
  • Мій Херсон;
  • Херсонці;
  • Херсонщина за день;
  • Херсон.net;
  • Вгору;
  • Перший регіональний;
  • Новий день;
  • Херсонщина 24.

Серед телевізійних каналі монітори Інституту масової інформації перевірили:

  • UA: Херсон;
  • Херсон плюс;
  • ВТВ плюс;
  • Kratu;
  • Твій плюс;
  • ЯТБ.

Згідно з оцінками, зробленими в результаті аналізу, найбільше уваги місцеві ЗМІ присвячують кримінальній хроніці та офіційним повідомленням органів влади. Найгірше висвітлюються новини культури, спорту, освіти та екології.

Категорії
ПолітикаЕкономікаКультураСвітСпортВідеоПодіїТоп дняПриродаРегіониСтильДітиНаукаТехнологіїУрбаністикаЇжаДомашні твариниЛюди