IFAB прояснила офсайдне правило. Гол Каріма Бензема у фіналі ЛЧ несправедливо скасували

IFAB прояснила офсайдне правило. Гол Каріма Бензема у фіналі ЛЧ несправедливо скасували

IFAB прояснила офсайдне правило. Гол Каріма Бензема у фіналі ЛЧ несправедливо скасували
AP

Організація із запізненням "виявила" помилку арбітра в епізоді вирішального матчу Ліги чемпіонів.

Міжнародна рада футбольних асоціацій (IFAB), яка займається розробкою футбольних правил, прояснила пункт в офсайдному правилі, пов'язаний з навмисною грою захисників команди суперника.

Правило визначення офсайдів не зазнало змін, однак у ньому був пункт, який по-різному трактувався арбітрами навіть з використанням системи відеоповторів. Мова йшла про епізоди, коли м'яч потрапляє до гравця нападу після того, як у нього зіграв футболіст команди, що обороняється.

IFAB прояснила пункт правила, який визначає, коли футболіст навмисно грає у м'яча, але після цього він надходить до атакувального гравця. Ця інтерпретація вплинула б на хід подій фіналу Ліги чемпіонів між "Реалом" та "Ліверпулем".

Що трапилося у фіналі Ліги чемпіонів?

  • Наприкінці першого тайму "Реал" відкрив рахунок у матчі: Карім Бензема з другої спроби відправив м'яча у сітку воріт "Ліверпуля".
  • Гол Бензема спочатку був зарахований бригадою арбітрів на чолі з французом Клеманом Тюрпеном. Проте після перегляду епізоду арбітрами VAR було ухвалене рішення його скасувати через офсайд у форварда "Реала".
  • Арбітри вирішили, що офсайд у Бензема був попри те, що м'яч надійшов до нього від півзахисника "Ліверпуля" Фабіньо. Півзахисник "Реала" Федеріко Вальверде завдав удар, однак на заваді став бразилець, внаслідок чого м'яч рикошетом відлетів у напрямку Бензема, який згодом і завдав гольового удару.

Чому гол Бензема мали зарахувати?

У поясненні офсайдного правила IFAB конкретизує, що саме слід вважати за епізоди навмисної гри захисника в м'яч. Головна різниця - наявність у футболіста контролю над м'ячем: навіть за умов невдалої гри (неточної передачі/винесення м'яча/невдалого відбору) це все одно вважається навмисними діями з боку захисника.

"Навмисна гра - це коли гравець контролює м'яча з можливістю його передачі партнеру по команді, отримання під контроль чи винесення. Якщо пас, спроба заволодіти м'ячем або ж його винесення виявилися неточними чи невдалими, це не скасовує факту навмисної гри футболіста в м'яч", - зазначається у правилі.

Таким чином, гол Каріма Бензема у фіналі Ліги чемпіонів мали зарахувати, оскільки Фабіньо намагався відібрати його у Вальверде. Попри це, подібне трактування у правилі з'явилося лише на старті сезону 2022/23.

Що відомо

  • Попри скасований гол, Бензема став найкращим бомбардиром сезону Ліги чемпіонів - француз забив 15 м'ячів у 12 поєдинках турніру. А "Реал" став володарем євротрофею.
  • Інакше трактування "навмисної гри" під час офсайдного правила відбулося під час фіналу Ліги Націй між Францією та Іспанією. Тоді арбітр зустрічі зарахував гол Кіліана Мбаппе, який перебував в офсайді після того, як до м'яча доторкнувся захисник збірної Іспанії Ерік Гарсія.
Читайте також: Франція виграла Лігу Націй після голу з офсайду. Чому його зарахували: відео
Категорії
ФутболТенісЛегка атлетикаУсик - Джошуа 2Збірна України з футболуЧС-2022 з футболуСанкції проти РосіїБіатлонКомандні види спортуБоксГімнастикаФехтуванняПаралімпійський спортФормула-1Українці за кордономВодні види спортуФутзалБаскетболХокейЗимовий спортВелоспортКіберспортШахиБіатлон: відео гонокОлімпіада-2022Дзюдо